Poznata crnogorska umjetnica koja živi u Njujorku Marina Abramović pozvana je od strane predsjednika Atlas fondacije Duška Kneževića da bude ambasador umjetnosti i obrazovanja Atlas fondacije. Ugovor je zvanično potpisan 24. Septembra u Marininoj kući u Njujorku.
Abramović je rođena u Beogradu, ali zbog svog crnogorskog porijekla želi da obnovi veze sa zemljom svojih predaka. Želi da pomogne promociju crnogorske kulture u svijetu kao i razvoj umjetnosti performansa u Crnoj Gori.
Marina Abramović je kupila pozorište na dva sata udaljenosti sjeverno od Menhetna u Hadsonu, NY sa namjerom da osnuje neprofitnu organizaciju, Fondaciju Marina Abramović za očuvanje umjetnosti performansa. Taj prostor će koristiti za rad i razvoj ideja sa video i post-produkcijskom opremom, a imaće još jedan prostor za stalne postavke umjetnika.
Tokom četiri decenije duge karijere Abramović je istraživala fizičke i mentalne granice svog bića, trpjela bol, iscrpljivanje i opasnost tražeći emocionalnu i spiritualnu transformaciju. Tijelo je bilo njen objekat i sredstvo. Ona je predvodnik u korišćenju performansa kao oblika vizuelne umjetnosti i skoro je počela da opisuje sebe kao „pramajku umjetnosti performansa”.
Abramović je napravila neka istorijska djela performansa u ranijem periodu i nastavlja da stvara važna djela. Radovi u kojima je koristila performans, zvuk, fotografiju, video, skulpturu i privremene predmete za ljudsku i neljudsku upotrebu predstavljeni su u većim institucijama u SAD i Evropi. Njeni radovi su takođe bili dio mnogih velikih međunarodnih izložbi uključujući Bijenale u Veneciji (1976. i 1997) i Documenta VI, VII i IX, Kasel, Njemačka (1977, 1982. i 1992). Izložba Artist Body – Public Body bila je na velikoj turneji 1998, uključujući KustMuseum i Grosse Halle u Bernu i La Gallera, Valensija. Abramović je takođe imala izložbu na Whitney Bijenalu u Njujorku i značajnu solo izložbu The Star u Maruame muzeju savremene umjetnosti i Kumamoto muzeju savremene umjetnosti, Japan.
Abramović je predavala dugo po Evropi i Americi. Postala je profesor umjetnosti performansa na Hochschule fur Bildende Kunst u Braunšvajgu 1994. godine gdje je predavala sedam godina. Institut umjetnosti u Čikagu dodijelio joj je počasni doktorat 2004. godine.
Dobila je Zlatnog lava za najboljeg umjetnika na Bijenalu u Veneciji 1997. godine. Za svoj izvanredan rad video instalaciju/performans Balkan Baroque, a 2003. dobila je Bessie za The House with the Ocean View, dvanaestodnevni performans u Sean Kelly galeriji.
Abramović je predstavila Balkan Erotic Epic na Pireli fondaciji u Milanu, Italija i Sean Kelly galeriji, Njujork 2005. Godine. Iste godine, održala je niz performansa pod imenom Seven easy pieces u Gugenhajm muzeju u Njujorku. Za Seven easy pieces dobila je nagradu od Gugenhajma na njihovoj Međunarodnoj gala večeri 2006. i od AICA SAD nagradu „Najbolja izložba vremenski bazirane umjetnosti” 2007. godine. Djela Abramovićeve dio su mnogih privatnih i javnih kolekcija širom svijeta.
Marina je predstavljena u dokumentarnom filmu Kjare Klemente Our City Dreams i knjizi pod istim imenom 2009. godine. Abramović je takođe predmet nezavisnog dokumentarnog filma koji se zove „MARINA” i koji je zasnovan na njenom životu i performansu retrospektivnog rada „The Artist is Present” iz Muzeja moderne umjetnosti 2010. godine.
Tokom 54. Bijenala u Veneciji, Marina Abramović je najavila planove za razvoj Marina Abramović Community Center Obod Cetinje (MACCOC) u Crnoj Gori, posvećenog kultivisanju nematerijalne umjetnosti kao što su igra, pozorište, opera, muzika, film i peformans. MACCOC je predstavljen kao dio crnogorskog paviljona i sadržao je model fabrike Obod gdje će biti i smješten, kao i originalnu narativnu video prezentaciju Marine Abamović. MACCOC će biti smješten u fabrici Obod koja je ranije proizvodila frižidere, predstavljajući 140 000 m² prostora u fabrici koja se graniči sa Cetinjem. „Želim da Cetinje postane moderan umjetnički centar”, riječi su Abramovićeve.